Громада Схід
Колл-центр, Марiуполь:
+380 (67) 792 25 28
+380 (50) 02 962 11
Колл-центр, Краматорськ:
+380 (67) 792 25 28
+380 (50) 02 962 11
21.09.2020

Доставку страв японської кухні вже звикли замовляти у 27-річного підприємця Микити ЗГУР’ЄВА не лише земляки з Курахового, а й жителі сусідніх Єлизаветівки, Максимільянівки, Гірника. Секрет успіху – якість на першому місці і клієнт завжди правий.

Свого часу Микита вивчився на кухаря та чотири роки працював у японському ресторані «Кабукі» у Донецьку. На початку війни хлопець повернувся до Курахового, але роботу за спеціальністю знайти не зміг, тож майже п’ять років працював водієм вантажівки. Аж поки одного дня, сидячи за святковим столом разом з кумами, не вирішив замовити роли. Доставили їх лише за дві години. Тоді й прийшла думка відкрити власну справу – готувати та доставляти японські смаколики. 

– Написали на аркуші бізнес-план. Придбали рисоварку, японський ніж та дощечку, орендували приміщення та обладнали його під кухню, – розповідає Микита про початок власної справи. – Спочатку працювали вчотирьох: ми з дружиною та куми. Я з дівчатами готував та приймав замовлення, Денис розвозив.

Рекламувати бізнес вирішили через соцмережі та розповсюдження візитівок. 

– Почали ми працювати 25 лютого минулого року. У перший день роботи у нашому меню було п’ять видів ролів. Ми приготували три сети, їх розібрали дуже швидко. А вже за 11 днів – 8 березня – ми видали 34 замовлення, на приготування яких витратили 28 кілограмів рису.

Доставляти спочатку хотіли велосипедом або мопедом, проте від цієї думки відмовилися – роли досить легко пом’яти, тож всі замовлення возять автомобілем. Водія, а також бухгалтера і двох кухарів Микита запросив собі на допомогу за півроку. 

Зараз для шанувальників японської кухні у Кураховому готують 27 видів ролів. Найдешевший сет з овочами для вегетаріанців коштує 150 гривень. Доставка замовлень від 200 гривень по місту безоплатна, за містом – за тарифами таксі. Зазвичай клієнти чекають замовлення 40-60 хвилин. Щодня «Roll Club» приймає 15-17 замовлень, на свята буває і більше 100. 

Відкривати стаціонарний заклад харчування на кшталт кафе або ресторану підприємець не планує. На його думку, японська кухня специфічна, щодня її не їдять, то ж на велику кількість відвідувачів у маленькому місті розраховувати не доводиться. 

– Наша «фішка» – якість. Від початку ми вирішили, що будемо готувати лише з якісних продуктів. Тому ретельно обирали постачальників рису, риби, норі, майонезу, який, до речі, у нас виключно японського виробництва. Роли у Японії відрізняються від вітчизняних. У них рол – це великий шматок сирої риби та невелика кількість відварного рису. У нас не зовсім так, але ті роли, які потрібно готувати з сирого лосося, ми готуємо саме з нього. Звісно, попереджаємо про це клієнта і, якщо він хоче роли з засоленої риби, то виконуємо його замовлення. Але лосося купуємо лише охолодженими тушками, нам їх доставляють прямо з літака у шузі – подрібненому льоді, – ділиться Микита секретами власної кухні. 

Він власноруч філірує рибу та перший її куштує, аби перевірити свіжість та смак. Вдома він не готує, роли та суші для себе та родини замовляє виключно у своєму закладі, аби особисто оцінити всі плюси і мінуси своєї роботи та роботи кухарів. 

Однією з відзнак закладу є те, що тут не заощаджують на роботі кухарів. 

– Наші працівники отримують на 20-30% більше, ніж у середньому кухарі у місті. До того ж, якщо кухар працює старанно, знає меню, він додатково отримує проценти від щоденного виторгу. Але знайти фахівця не так вже й просто. Тож кухарів вчу всьому сам – навчити з нуля набагато простіше, ніж перевчити. В принципі, навчитися робити якісні роли можна за два тижні, було б бажання.

Авжеж, бувають незадоволені замовленням клієнти. Тоді замовлення переробляють безоплатно або, у випадку незначних недоліків, продають зі знижкою. 

За словами Микити Згур’єва, карантин суттєво не вплинув на роботу закладу. Навпаки, довів, що ідея організувати у невеликому місті доставку була дуже доречною. У закладі дотримуються усіх карантинних вимог: кухарі та кур’єр працюють тільки у масках та рукавичках. Клієнти, які забирають замовлення самостійно, напряму не контактують з працівницею на видачі, а отримують пакунок через віконце. 

Саме під час карантину Микита подав заявку на участь у проєкті Міжнародної Організації з Міграції (МОМ), спрямованому на підтримку підприємців у прифронтових районах. Захистив бізнес-план та отримав кошти на придбання морозилки, холодильника та ще однієї плити.

У вільний час підприємець та шеф-кухар Микита Згур’єв вчить дітей робити роли. А ще – мріє поїхати до Японії постажуватися у місцевих кухарів. 

Ірина ДИМИТРОВА/Громкор Громада Схід №17(26) 2020